024-373 18 02 info@batteryfact.nl

Een vrijblijvende aanvraag doen?

Vul het onderstaande formulier in en wij nemen persoonlijk contact met je op om je verder te helpen.

Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service gelden.

F.A.Q.

Meest gestelde vragen

u

Kan een accu altijd gereviseerd worden?

Zolang de elektronica, behuizing en stekkers voor laden en ontladen goed zijn kan een accu worden voorzien van een nieuw cellen-pakket.

u

Kan mijn accu worden opgewaardeerd naar meer capaciteit?

Kan mijn accu worden opgewaardeerd naar meer capaciteit?

u

Hoe zit dat met de aanduiding van de accu spanning?

Een Li-ion accu voor een fiets heeft meestal een spanning van 25,2V of 36V. Als de spanning 25.2V is dan bestaat de accu uit een serie-schakeling van 7 cellen. En als de aanduiding 36V is dan zijn er dat 10 in serie.

Soms staat op de accu dat de spanning 24V voor een Li-ion accu. Deze aanduiding is een overblijfsel uit het verleden toen er alleen nog lood-accu’s en NiCd of NiMh accu’s waren. Soms zie je ook wel 26V aangegeven. Dat is dan ook een accu met 7 cellen in serie. Het verschil met 25,2V komt doordat de fabrikant met een cel spanning van 3,7V rekent in plaats van de meer gangbare 3,6V per cel. Voor een accu met 10 cellen in serie is de aanduiding van de spanning dan 37V.

u

Wat is de actie radius van een accu.

De actie radius is afhankelijk van een aantal factoren zoals de keuze van de ondersteuning, het terrein, de belasting, de technische staat van de fiets en de weersomstandigheden om de meest belangrijke te noemen. Er is dus een bandbreedte voor de actie radius.

Voor een accu van 25.2V met een capaciteit van 11Ah ligt de actie radius tussen 40km en 70km en voor een 36V accu met dezelfde capaciteit is dat 55km en 90km.

u

Hoe zit het met de veiligheid en gebruik van mijn Li-ion accu?

Een Li-ion accu moet met zorg worden behandeld. Hieronder noemen we de voornaamste punten waarmee u uw accu veilig en langdurig kunt gebruiken:

  1. Laden van een Li-ion accu dient niet zonder toezicht gedaan te worden. Het laadproces is voor een accu de meest kritische fase. Laadt de accu niet als u slaapt of niet in de buurt bent.
  2. Koppel eerst de lader aan de accu en vervolgens de lader aan het lichtnet.
  3. Houdt de accu zoveel mogelijk uit de directe zon. De temperatuur van een accu mag niet hoger worden dan 70°C. Als de accu aan de buitenkant warm aanvoelt dan is de temperatuur intern een stuk hoger.
  4. Als de accu geruime tijd niet gebruikt wordt laadt die dan elke maand op om diepontlading van de accu te voorkomen.
  5. Laadt de accu niet beneden een temperatuur van 0°C.
  6. Als de accu is gevallen is het verstandig de accu te laten inspecteren op interne beschadiging.
  7. Gebruik voor het laden de meegeleverde lader.
  8. Als u na een korte rit de accu steeds geladen hebt is het raadzaam na 5 of 6 keer de accu zover mogelijk leeg te rijden voordat u die weer oplaad.
  9. Schakel bij wegrijden in een lage versnelling om hoge belasting van de accu te voorkomen.

Accu niet goed? Wij reviseren deze voordelig

Accu defect? Wij repareren deze voordelig

Zoekt u een speciale accu?? Wij leveren maatwerk